اداره امور فنی و پشتیبانی
اداره امور فنی و پشتیبانی
دبیرخانه:
فعالیت های این واحد شامل ارسال نامه ها و مراسلات پستی بخش های مختلف پردیس می باشد. در این راستا نامه های خارج سازمانی از اداره پست تحویل گرفته شده و پس از تفکیک توزیع می گردد.نامه های داخلی نیز در دو بخش داخل واحد های پردیس و دانشگاه وخارج از دانشگاه دسته بندی و ارسال می گردد.
حفاظت فیزیکی:
فاظت فیزیکی پردیس 2 تحت نظر اداره پشتیبانی و امورفنی پردیس و نظارت عالیه اداره کل حراست دانشگاه تهران، اداره شده و فعالیت های این واحد شامل موارد زیر است:
- ایجاد نظم و امنیت در پردیس 2 دانشکده های فنی
- کنترل ورود و خروج اشخاص با رویت کارت دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه تهران،رویت کارت شناسایی معتبر و صدور فرم میهمان برای مراجعین غیر پردیس و هماهنگی با واحد ها و اشخاص ذیربط برای پذیرش میهمان
- کنترل بر ورود و خروج میهمانان مراسم ها با استفاده از فرم مربوطه
-کنترل ورود و خروج اقلام وکالاها و ثبت گزارش آن ها در برگ گزارش روزانه
- کنترل تردد وسائط نقلیه برای ورود به پردیس2 با داشتن آرم برچسب و یا داشتن کارت تردد موقت
- کنترل حضور در خارج از ساعت اداری برای دانشجویان و پیمانکاران با تکمیل فرم مربوطه و صدور مجوز از طرف اداره پشتیبانی و امورفنی
- راهنمایی مراجعین
تاسیسات:
- نگهداری و تعمیرات تاسیسات آبی ،برقی و سرمایشی - گرمایشی پردیس به منظور فراهم آوردن محیط کاری مناسب برای کارکنان و اساتید
-اعلام نقائص تاسیسات آبی ،برقی و سرمایشی - گرمایشی پردیس به رییس اداره پشتیبانی و امور فنی به منظور برنامه ریزی جهت رفع نواقص مذکور
- نظارت بر انجام امور مربوط به تعمیرات جزئی دستگاههای مختلف تاسیساتی
- هماهنگی با سازمان های آب ، برق ، گاز در موارد مورد نیاز
- انجام تعمیرات مربوط به درب، پنجره، کلید، پریز، فن کوئل، صندلی ها، تعویض لامپ، کابل کشی و...
- تامین آب، روشنایی و گاز در موارد لازم
فضای سبز:
این واحد نگهداری و زیبا سازی فضای سبز اطراف پردیس مرکزی و پردیس 2 دانشکده های فنی را به عهده داشته و فعالیت های زیر را به انجام می رساند:
- هرس چمن ها ، درخت و درختچه ها
- آبیاری فضای سبز
- کاشت گل های زینتی و فصلی و نگهداری از آنها
- کود دهی و سم پاشی مرتب فضا های سبز و درختان موجود
- کاشت و واکاری چمن،کاشت درخت وگل ها در فضاهای جدید الاحداث
- نظافت محوطه پردیس و جمع آوری ضایعات و نخاله ها
- نگهداری گلدان های داخل ساختمان
اموال و انبار:
- کنترل ورود و خروج اموال
- کنترل موجودی اجناس اموالی و مصرفی
- نصب علائم مخصوص و برچسبهای شماره دار بر روی اموال
- تنظیم صورت موجودی مانده اموال در آخر هر سال
- ارسال صورتحساب به اداره کل اموال دولتی، طبق مقررات مربوطه
- تهیه صورت اموال زائد و اسقاط و ارسال آن به سازمان متبوع و اداره کل اموال دولتی جهت کسب اجازه فروش و یا صدور دستور حذف، ممیزی و رسیدگی به سیاهه اموال اسقاطی
- نگهداری حساب کلیه اموال منقول، مسروقه و یا ازبین رفته، طبق آئین نامه اموال دولتی و ثبت مشخصات آنها در دفاتر اموال
- تطبیق کالاهای خریداری شده و تحویل آنها به انبار مطابق با نمونه اصلی
- رسیدگی موجودی انبار و صورت برداری از کالاهای موجود در انبار در فواصل معین و درخواست تجهیز انبار با تجدید سفارش
- ثبت کالاهای تحویلی و دریافتی در کارت های انبار
- نظارت بر تمامی فعالیتها و اجرای کامل مقررات مالی و انبارداری در انبارها
- انجام اقدامات لازم به منظور مراقبت موجودیها و اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از خرابی آنها و تامین وسایل حفاظتی مورد نیاز
-اقدام به فروش اجناس و ابزار فرسوده براساس ضوابط و مقررات مربوط
-طبقه بندی و تنظیم و کد گذاری کالا و اجناس وارده به انبار
-انجام سایر امور محوله در حدود وظایف طبق دستور مقام مافوق تحویل جنس از انبار به متقاضیان
مخابرات:
- نگهداری از تجهیزات مخابراتی
- پاسخگویی و ارتباط دهی در خصوص تلفن های داخلی و خارج از مجموعه پردیس
- نصب و راه اندازی خطوط جدید داخلی و مستقیم ضمن هماهنگی با مرکز مخابرات
منطقه و ارائه سرویس های لازم
- تعویض و تعمیر قطعات مخابراتی و خط های تلفن پردیس
- اخذ و گزارش هزینه تلفن های پردیس
- ارائه گزارش عملکرد ماهانه به رییس اداره پشتیبانی و امورفنی پردیس
کارپردازی:
- پیگیری خرید کالاهای مصرفی و اموالی از تامین کنندگان معتبر و واجد صلاحیت
- تکمیل پایگاه داده های تامین کنندگان و استفاده از آن
- استعلام بهاء قبل از خرید اجناس و گزارش آن به مقام ما فوق
- بررسی درخواست کالاهای مورد نیاز واحدهای درخواست کننده و تامین آن طبق ضوابط مورد عمل
- تهیه و تنظیم دفاتر خرید و ثبت آن طبق مقررات و ضوابط مربوط
- تحویل لوازم خریداری شده به ادارات و واحدهای درخواست کننده
- انجام مراقبتهای لازم در مورد خرید، حمل و نقل و تحویل سالم اقلام و انطباق آنها با نمونهها و استانداردهای مربوط و تعقیب ضایعات خرید و تعیین تکلیف قانونی آن
- نظارت بر تحویل کالاهای خریداری شده به انبار
- ارائه اسناد ومدارک کالاهای خریداری شده جهت رسیدگی به امور مالی
سلف اساتید:
- ارائه خدمات تغذیه به کارکنان و اساتید و نظارت بر کیفیت، کمیت و بهداشت آن در سلف سرویس ها و تالار پردیس2
- صدور کارت تغذیه ،افزایش اعتبار،تسویه حساب و نیز وظیفه نظارت بر پیمانکارسلف سرویس و تالار
- تنظیم برنامه های ماهانه و فصلی
- اجرای برنامه های آموزش غیر مستقیم به مشتریان به منظور ترغیب آنان به مصرف غذاهای سالم و مغذی
- ارائه نظرات مشورتی در زمینه امور تغذیه به واحدهای اجرایی
- نظارت بر تهیه و نگهداری، پخت، توزیع و مصرف غذا با توجه به اصول بهداشتی و رژیم غذایی و با در نظر گرفتن مقررات مربوطه
- نظارت بر انتخاب، سفارش و تحویل مواد غذایی خام و نظارت بر بهداشت موادغذایی و ارائه خط مشی در زمینه تغذیه و خدمات غذایی
-تاییدصورتحساب پیمانکار سلف اساتید وتالار
-ارسال کسورات سلف به حسابداری پردیس و اعمال آن در سیستم تغذیه
-نظارت بر برگزاری مراسم،ولیمه، مهمانی های خانوادگی ،سمینار و گردهمایی های تالار پردیس 2
نگهداری ساختمان:
وظیفه نگهداری ابنیه،بازسازی و تعمیرات ساختمانی به عهده این بخش است.
مناقصه ها و مزایده ها:
شامل مناقصه های مربوط به کارهای عمرانی،خرید اموال، نگهداری تاسیسات،سلف اساتید،سلف دانشجویی،نگهداری
تاسیسات گازو مزایده های فروش اموال اسقاطی،چاپ و تکثیرواجاره بوفه ها می باشد.
کلیه مناقصه ها و مزایده ها مطابق با آیین نامه معاملاتی دانشگاه تهران و سایرقوانین جاری کشور انجام می پذیرد.
اخبار مربوط به برگزاری مناقصات و مزایدات در صفحه اصلی سایت معاونت اداری ومالی پردیس درج و اطلاع رسانی می گردد.
خدمات:
- انجام فعالیتهای مربوط به حفظ بهداشت و نظافت فضاهای پردیس شامل کلاسها، راهروها، اتاق ها،سرویس های بهداشتی
-سرویس دهی آبدارخانه و پذیرایی از میهمانان پردیس و جلسات
-کنترل کار کلیه کارکنان تحت سرپرستی به منظور حسن انجام امور و ایجاد هماهنگی بین کار آنها
-جابجایی لوازم وتجهیزات و همکاری با برنامه های پردیس مانند همایش ها، جشنها و...
نقلیه:
- پاسخگویی به نیاز های خودرویی واحدهای مختلف اداری برای انجام ماموریت های اداری
- ارائه خدمات حمل و نقل درون شهری و برون شهری به کارکنان و مدیران
- ارائه خدمات حمل و نقل برون شهری جهت انجام بازدیدهای دانشجویی
-حمل و نقل افراد- مصالح – تجهیزات – کالاها و سایر محصولات، متناسب با ظرفیت خودرو در داخل و خارج شهر طبق دستورات و ماموریتهای محوله
-دریافت و تحویل محموله ها طبق بارنامه و مشخصات مربوطه
-تهیه و ارائه صورت وضعیت انجام خدمات حمل و نقل به رییس اداره پشتیبانی وامورفنی جهت تایید
-نظارت وکنترل خودروهای پردیس و در صورت لزوم انجام تعمیرات لازم