شیوه‌نامه ارتقا رتبه شغلی اعضای غیر هیأت علمی

۲۰ شهریور ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۴۳۳۵۷ اخبار
تعداد بازدید:۳۰
شیوه‌نامه ارتقا رتبه شغلی اعضای غیر هیأت علمی
شیوه‌نامه ارتقا رتبه شغلی اعضای غیر هیأت علمی

به استناد ماده ۲۴ آئین نامه استخدامی اعضای غیر هیئت علمی و ماده ۶ دستورالعمل اجرایی ارتقا رتبه، نحوه ارتقا به رتبه ممتاز به شرح ذیل می‌باشد.

اعضای دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری به شرط داشتن به ترتیب ۲۷ و ۲۶ سال سابقه و کسب حداقل امتیاز لازم مشروط به اینکه میانگین امتیاز ارزیابی سه سال منتهی به تقاضای رتبه ممتاز، از ۹۵ درصد کمتر نباشد. می‌توانند از ابتدای سال ۱۴۰۲ به رتبه مذکور ارتقا یابند. لذا خواهشمند است؛ همکاران محترم واجد شرایط با توجه به موارد ذیل، پرونده فیزیکی خود را به مسئولین امور اداری واحد تا تاریخ ۲۸/‏۰۶/‏۱۴۰۳‬ تحویل نمایند.

مسئولین محترم اداری واحدها می‌بایست؛ قبل از ارسال پرونده نسبت به بررسی مدارک اقدام و به منظور صیانت از حقوق همکاران متقاضی، از ارسال پرونده‌هایی که مشمول ارتقا رتبه ممتاز با توجه به موارد فوق الذکر نمی‌باشند، خودداری نمایند. لازم به ذکر است آخرین مهلت ارسال پرونده همکاران به کارشناس مربوطه در اداره کل منابع انسانی تا تاریخ ۳۰/‏۰۷/‏۱۴۰۳‬ می‌باشد.

در تهیه، تکمیل و ارسال پرونده‌های همکاران محترم، رعایت موارد زیر الزامی می‌باشد:

۱. ارسال درخواست اعضای واجد شرایط به همراه نامه‌ی معرفی واحد به اداره کل منابع انسانی

۲. تکمیل و قرار دادن فرم امتیازدهی کمیته فرعی ارتقا واحد

۳. قرار دادن خلاصه پرونده همکاران به صورت تایپ شده و ثبت دقیق اطلاعات اعم از (تاریخ شروع به کار، مدت سربازی و سنوات روزمزدی قابل محاسبه، شرکتی داخل دانشگاه و …)

۴. قرار دادن آخرین مدرک تحصیلی با ذکر معدل کل

همکاران محترم می‌بایست؛ مستندات آخرین حکم کارگزینی، دوره‌های آموزشی (دانش افزایی) و یا تدریس در دانشگاه، لوح تقدیر، لوح کارمند نمونه، عضویت در کمیته‌ها، کارگروه‌ها، احکام انشایی، ارائه پیشنهاد نو و ابتکاری ثبت شده، اکتشافات، اختراعات و کارهای هنری، انتشار مقالات در مجلات معتبر، ارائه مقالات در سمینارهای علمی، تألیف و ترجمه کتاب را در پرونده ارتقا قرار داده و به مسئول امور اداری واحد تحویل نمایند.

نکته: سنوات غیر رسمی اعم از سربازی، روزمزدی، قراردادی و شرکتی داخل دانشگاه در صورتی قابل احتساب می‌باشد، که در سامانه پرسنلی جامع اداری مالی ثبت و تأیید شده باشد. ضمناً با توجه به بخشنامه شماره ۵۷۶۷۳/۱۵۵ مورخ ۰۶/‏۰۳/‏۱۴۰۲‬ مبنی براحتساب ½ سنوات خدمت شرکتی کارمندان در دانشگاه تهران به عنوان حداقل سنوات خدمت برای ارتقا رتبه شغلی (فقط یکبار در طول خدمت و درج تمام سنوات شرکتی در سنوات خدمت بازنشستگی) ملاک عمل قرار می‌گیرد. با توجه به بخشنامه مذکور کارکنانی که در ارتقا رتبه قبلی از سنوات فوق الذکر استفاده نموده‌اند مجاز به استفاده مجدد نمی‌باشند و مطابق شیوه نامه بعد از طی کردن مدت توقف می‌توانند به رتبه ممتاز ارتقا یابند.

نکته: به ایام تعلیق، آماده به خدمت، مرخصی بدون حقوق، انفصال موقت و مرخصی استعلاجی بیش از ۶ ماه، جزوه حداقل ماندگاری ضروری برای ارتقا به رتبه بالاتر قابل احتساب نیست و به همان میزان تاریخ استحقاق برای دریافت رتبه به تعویق می‌افتد. همچنین در خصوص خدمت نیمه خدمت و سه‌چهارم وقت موضوع ماده «۴۰» این آیین‌‌نامه متناسب با خدمت مذکور تاریخ استحقاق برای رتبه به تعویق می‌افتد.

به پرونده‌های ناقص و نامرتب ترتیب اثر داده نخواهد شد و مسئولیت عدم بررسی پرونده ارتقا، به عهده مسئولین محترم امور اداری می‌باشد.

رؤسا و مسئولین محترم اداری واحدها موظف هستند، این بخشنامه را به نحو مناسب به کلیه کارکنان به ویژه همکارانی که به سامانه اتوماسیون اداری یا به سامانه جامع اداری و مالی دسترسی ندارند، اعم ازکارشناسان آزمایشگاه‌ها و … اطلاع رسانی نمایند.

کلید واژه ها: ارتقا رتبه رتبه ممتاز ارسال پرونده امور اداری خدمت


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.