بخشنامه ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ کارکنان دانشگاه تهران
فرایند ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه مربوط به سال ۱۴۰۲ در سامانه جامع اداری و مالی دانشگاه به آدرس https://hrs.ut.ac.ir ، برای ارزیابی عملکرد همکاران محترم (قراردادی، پیمانی و رسمی) در دسترس میباشد، لذا توجه و رعایت نکات ذیل ضروری میباشد:
۱. مشاهده فرم ارزیابی و اصلاح مدیران مافوق و محل استقرار از روز یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۸ لغایت روز دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ در دسترس میباشد. لذا شایسته است، کلیه کارمندان نسبت به بررسی و کنترل موارد فوق الذکر اقدام نموده و در صورت وجود مغایرت ضمن ارسال"درخواست اصلاح مافوق" در سامانه ارزیابی عملکرد؛ طی نامه رسمی، مراتب را تا پایان ساعت اداری روز دوشنبه تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ به این اداره کل اعلام نمایند. پس از شروع فرایند ارزیابی عملکرد و ثبت هر گونه اطلاعات توسط کارکنان یا مدیران مربوطه، امکان هیچ گونه تغییر در سامانه وجود نخواهد داشت.
۲. تکمیل فرم خودارزیابی از روز سه شنبه تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ لغایت شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ در دسترس خواهد بود.
توجه: پرسنلی که فرم خود ارزیابی را تکمیل ننمایند، بر اساس دستورالعمل ارزیابی اعضای غیر هیأت علمی دانشگاه تهران اقدام خواهد شد. لازم به ذکر است پرسنلی که مرخصی بدون حقوق میباشند و ۶ ماه از سال جاری در محل کار حضور داشتهاند میبایست فرم خود ارزیابی را تکمیل نمایند.
۳. تأیید فرم های خودارزیابی توسط مافوقها از روز یک شنبه تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ لغایت روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۲ به شرح ذیل در دسترس خواهد بود و پس از آن دسترسی به طور خودکار مسدود میگردد.
- دسترسی مافوقهای مرحله یک از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ تا ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ فعال میشود.
- دسترسی مافوقهای مرحله دو از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ تا ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ فعال میشود.
- دسترسی مافوقهای مرحله سه از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ تا ۱۴۰۲/۱۲/۰۲ فعال میشود.
لازم به ذکر است اقدام به موقع در بازههای زمانی مذکور ضروری است و پس از تکمیل فرم ارزیابی، انتخاب گزینه ذخیره الزامی میباشد.
توجه: دسترسی ویرایش فرم ارزیابی برای مافوقها تا پایان بازههای زمانی هر مرحله فعال میباشد.
۴. رؤسا و مسئولین اداری واحدها موظف هستند این بخشنامه را به نحو مناسب به کلیه کارکنان به ویژه همکارانی که به سامانه اتوماسیون اداری یا سامانه ارزیابی عملکرد دسترسی ندارند، اعم از نگهبانان، نیروهایخدماتی، تأسیساتی، رانندگان، کارکنان آزمایشگاهها و … اطلاع رسانی کنند تا این دسته از کارکنان نیز در بازه زمانی اعلام شده، نسبت به تکمیل فرم خود ارزیابی در سامانه مذکور اقدام نمایند و به پرسنلی که در سال ۱۴۰۲ شاغل بودهاند و در حال حاضر مأموریت یا مرخصی بدون حقوق (کمتر از ۶ ماه) هستند، جهت تکمیل فرآیند ارزیابی نیز اطلاع رسانی گردد.
توجه: دسترسی کنترل فرآیند ارزیابی برای رؤسای اداری واحدها فعال میباشد.
نکته: با توجه به اعتراض برخی همکاران به عدم اطلاع از بخشنامه یا نحوه اطلاع رسانی در فرایند ارزیابی اجرای مناسب و نظارت بر تکمیل مراحل ارزیابی توسط کارمندان تا پایان تقویم اجرایی به عهده مسئولین اداری واحدها خواهد بود که پس از بررسی نتایج، جزو ارزیابی عملکرد و امتیاز نهایی آنها محسوب میگردد. (منظور از تقویم اجرایی زمان شروع ارزیابی عملکرد از تاریخ ۰۸/۱۱/۱۴۰۲ تا پایان تاریخ ۰۲/۱۲/۱۴۰۲ میباشد)
۵. کارکنانی که کمتر از ۶ ماه در سال ۱۴۰۲ در محل کار حضور داشتهاند و در این مدت از مرخصیهای استعلاجی، مرخصی زایمان و مأموریت آموزشی و مأمور به سایر دستگاهها و مأمور از سایر دستگاهها و مرخصی بدون حقوق استفاده نمودهاند، ارزیابی دوره مذکور شامل آنان نمیشود.
توجه: در ارتباط با ترفیع پایه موارد مذکور مطابق مصوبات هیأت اجرایی منابع انسانی مندرج در دستورالعمل ارزیابی اعضای غیر هیأت علمی دانشگاه تهران اقدام خواهد شد.
۶. در دوره ارزیابی، اگر مافوقها فرمهای ارزیابی پرسنل مجموعه خود را تکمیل اما تأیید ننمایند، این فرمهای در سامانه بلاتکلیف خواهد ماند. لذا مدیران پس از نظر دهی، حتماً نسبت به ذخیره اطلاعات اقدام نمایند.
۷. در صورت کسب امتیاز کمتر از ۷۰ یا عدم انجام ارزیابی سال ۱۴۰۲، بر اساس آئین نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی دانشگاه تهران اقدام خواهد شد.
ضمناً مطالعه راهنمای سامانه ارزیابی عملکرد (کارمندان) و راهنمای سامانه ارزیابی عملکرد (مدیران) تاکید میگردد.
۸. وضعیت حضور و غیاب (اعم از تاخیر- تعجیل - غیبت و....) کارکنان براساس گزارش دریافتی از سامانه، در امتیاز نهایی کارکنان ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
۹. لازم به ذکر است، بازه زمانی مذکور غیر قابل تمدید میباشد، انتظار دارد در انجام فرایند ارزیابی عملکرد، همکاری لازم به عمل آید.
۱۰. از آنجا که اعطای پایه استحقاقی و تشویقی حاصل از نتایج ارزیابی عملکرد کارمندان میباشد لذا از مدیران محترم تقاضا میشود با رعایت عدالت و انصاف در امتیاز دهی دقت نمایند و این مدیریت را در استخراج هرچه دقیقتر عملکرد همکاران یاری نمایند.
کارکنان محترم در صورت نیاز، میتوانند از سامانه میز خدمات الکترونیک دانشگاه به آدرس https://sd.ut.ac.ir/fa جهت ثبت تیکت استفاده نمایند.
نظر شما :